Labels

RunningMan SBS

"Gameshow dari Korea yang membuat aku ketawa melihat kerenah dorang ^_^ Aigoo.."

Green Lantern

Superhero Hollywood aku ^_^ kacak dan berkaler Hijau >.<

K-ON!!

Anime yang paling aku minati ^_^

BoBoiBoy

BoBoiBoy!! Aku Fans BoBoiBoy!! Ngeee~ ^_^

E-lly

You always be my side, I Love you E-lly~!! :*

Friday, June 1, 2012

Heart Broken :')



It's awful..it's teribble...it's hurt..it's painful...

Perkataan tu selalunye berkaitan dengan patah hati..

Well... betul ke? Patah hati akan datang dengan semua perasaan tu kat kita? kadang-kadang perasaan tu membuatkan kita jadi meroyan, ia akan buat kita hilang arah, ia akan buat kita hilang dalam bayang kita sendiri, sehinggalah kita takde kekuatan untuk menarik diri kita sendiri keluar...untuk bangun semula..untuk berdiri kembali. Tapi sebenarnya ada banyak sebab disebalik apa yang terjadi. Walaupun air mata akan jatuh buat selamanya di dalam hati kita, tapi ada masanya ia akan berhenti mengalir. Bila kau dalam situasi sebegini, orang akan menasihati supaya melupakan benda yang lepas dan suroh kita move on. Move on memang senang, disebabkan benda yang kau tinggalkan itu yang membuatkan kau susah untuk move on.

Mencari pelangi di dalam ribut then ia akan buat kita sedar dan akan bersyukur untuk setiap air mata, untuk semua sakit dan untuk semua pedih di hati yang kita lalui. Sebenarnya... parut yang tertinggal akan menunjukkan betapa cantik dan tabahnya hati kita. Bukti? Pernah nampak Pahlawan?? Setiap Pahlawan penuh dengan parut kan? tapi orang tak kesah sangat tentang parut tu. Apa yang orang kesah ialah pengorbanan yang dia berikan hanya semata-mata untuk bertahan dan dia akan pastikan setiap orang disekelilingnya selamat. So bila parut tuh kita dapat dari pengorbanan kita terhadap orang yang kita cintai, kita seharusnya bersyukur sebab kau sebenarnya memiliki hati yang cantik damn tabah, mungkin ianya lebih dari yang kau tahu.

Bila seseorang tuh membuat kau menangis tiada hentinya, binalah jambatan dan lepasinya. Sebab disana mungkin ada orang yang setia menanti kau. Percayalah, setiap apa yang kau hilang akan diganti dengan sesuatu. Tapi kadang-kadang, tiada siapa dapat merasai betapa indahnya cinta tanpa dia mengharungi pedih yang akan dia harungi. So.. sebab tu lah 'kehilangan' berlaku dan Patah hati. Lagipun.. Patah hati boleh di ibaratkan seperti sebuah mesin(Hati), ia takkan berhenti dari berfungsi. Tapi hakikatnya, setiap kali ia rosak, ia akan menjadi lebih baik dari sebelumnya.

Satu benda yang aku sedar tentang Cinta neh...bila kau terlalu sangat berharap untuk sesuatu, ia akan menyebabkan kau kehilangan. Bukan nak kata mengharap itu tak bagus...tapi jangan letakkan harapan yang tingggiiiii, walhal kita dah tau macam mana hati kita. Ia boleh berubah dalam sekelip mata. Tapi tu la kan...slalunya, the best thing for us is usually the hardest thing that we can do. Ia sebenarnya bergantung pada diri kita sendiri jugak. haa, dan juga pemikiran kita jugak. Sooooo... what is the conclusion? Okay, biarlah dia macam neh... len kali aku carik eh kesimpulanya..hoho, urrghhh~!! Sakit otak!! Peace! ^-^

0 comments:

Post a Comment